![]() |
Tweet |
15 Mart Dünya Tüketici Hakları Günü kapsamında, Afyonkarahisar Tüketici Mahkemesi Başkanı Sayın Ebru Kale, Tüketici Hakem Heyeti’ni ziyaret etti. Ziyarette, Hakem Heyeti Başkanı Mahmut Yayla tarafından tüketici şikayetlerine ilişkin istatistiksel veriler ile Heyetin çalışma usul ve esaslarına dair bilgiler paylaşıldı. Ayrıca, tüketici başvuruları üzerine karşılıklı görüş alışverişinde bulunuldu.
2024’te En Çok Şikayet Edilen Ürün: Ayakkabı
2025 yılında Tüketici Hakem Heyetlerine başvuru sınırı 149.000 TL olarak belirlenirken, 2024 yılı verilerine göre en çok ayakkabı şikayet edildi. Tüketici Hakem Heyetleri, tüketici şikayetlerini ortalama 40 gün içinde karara bağlayarak yargının yükünü hafifletiyor. 2024 yılında alınan kararların yalnızca %3’ü Tüketici Mahkemelerine taşındı.
2024 Yılında 5.733 Yeni Başvuru Yapıldı
Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı’na 2024 yılında toplam 5.733 başvuru yapılırken, önceki yıldan devreden dosyalarla birlikte toplam 6.278 dosya karara bağlandı.
Hakem Heyeti Başkanı Mahmut Yayla, kararların %67’sinin tüketici lehine, %32’sinin tüketici aleyhine sonuçlandığını belirtti. 257 başvuru ise görevsizlik veya uzlaşma nedeniyle reddedildi.
En Çok Şikayet Edilen Sektörler:
1. Perakende Ticaret Sektörü
2. Finansal Hizmetler Sektörü
3. Abonelik Hizmetleri Sektörü
Tüketiciler, şikayetlerini ikamet adresine veya işlemin yapıldığı ildeki Tüketici Hakem Heyeti’ne doğrudan ya da e-Devlet üzerinden iletebiliyor.