![]() |
Tweet |
Sabırla Bekleyen Öğretmen Adayları Mağdur Ediliyor
Yıllardır öğretmenlik mesleğine duydukları inançla sabırla atanmayı bekleyen tarih, felsefe ve edebiyat öğretmen adayları, EKPSS sürecine hazırlanmaya devam ediyor. Kamuya hizmet etme hayaliyle her gün yeni bir umutla uyanan adaylar, atama politikalarındaki dengesizlikler nedeniyle giderek daha fazla mağduriyet yaşıyor.
Alan İhtiyacı Göz Ardı Ediliyor
Tarih, felsefe ve edebiyat gibi alanların öğrencilerin tarihini öğrenmesi, eleştirel düşünme, sorgulama ve etik farkındalık kazanabilmesi açısından kritik öneme sahip olduğu belirtiliyor. Ancak bu alanlara olan ihtiyaç, atama takvimlerinde yeterince dikkate alınmıyor. Kontenjanlar adil olmayan bir şekilde dağıtılarak bu ihtiyacın karşılanması engelleniyor.
Kontenjanlar Yetersiz, Rekabet Artıyor
2025 yılı öğretmen atama sürecinde felsefe, tarih ve edebiyat alanlarına ayrılan kontenjanların, bu alanların önemi ve ihtiyaç düzeyiyle örtüşmediği ifade ediliyor. Mezun sayısının fazla olmasına rağmen, kontenjanların yetersizliği nedeniyle adaylar arasında yoğun bir rekabet yaşanıyor. Bu durum, öğretmen adaylarını sadece maddi değil, manevi olarak da yıpratıyor.