![]() |
Tweet |
Afyonkarahisar'da faaliyet gösteren 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Tuncay Eroğul, Gün FM'in konuğu olarak kurumun çalışmaları ve hedefleri hakkında bilgiler verdi. Eroğul, 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü'nün 8 Temmuz 2013 tarihinde göreve başladığını belirterek, sistemin temel amaçlarının vatandaşların acil durumlarda tek bir numarayı arayarak yardım alabilmelerini sağlamak ve olay yerine ekiplerin en kısa sürede ulaşmasını temin etmek olduğunu açıkladı.
Çağrı merkezinin işleyişi hakkında bilgi veren Eroğul, çağrı alıcı personelin çağrıları ayırt ettiğini ve ilgili kurumlara elektronik ortamda vaka bilgisini ilettiğini ifade etti. Ayrıca, Eroğul, asılsız ihbarda bulunanlara Kabahatler Kanunu çerçevesinde belirlenmiş olan 1.980 TL idari para cezası uygulandığını ve tekerrür halinde bu cezanın iki katı olarak uygulanacağını belirtti.
Eroğul, 2023 yılında 754 bin 894 çağrıya cevap verdiklerini paylaşarak, bu çağrıların yüzde 44.98'inin asılsız olduğunu ve vatandaşlardan bu hatı gereksiz yere meşgul etmemelerini rica etti.
Gün FM'in Yönetim Kurulu Başkanı Fadime Akar ile görüşen Eroğul, Gün FM'e başarılı yayınlarından dolayı teşekkür etti. Akar ise Eroğul'a yayınları dolayısıyla teşekkür ederek başarılar diledi.