Tweet |
Milli Eğitim Bakanlığı’nın eğitimin bileşenlerinin görüşlerini almadan hazırladığı bu kanun tasarısının öğretmenlerin haklarını göz ardı ettiğini belirten Şenol, yasanın eğitim çalışanları arasında eşitsizlik ve ayrımcılık yarattığını söyledi.
Şenol, kanunun TBMM'de yeniden görüşülmesinin gündemde olduğunu hatırlatarak, "ÖMK, öğretmenlik mesleğini itibarsızlaştıran, ekonomik, sosyal ve mesleki sorunlarımıza çözüm üretmeyen bir içeriğe sahip" diyerek taslağın eğitim sendikalarının önerilerini göz ardı ettiğini vurguladı.
Kanun Tasarısındaki Temel İtirazlar
Nizamettin Şenol, Öğretmenlik Meslek Kanunu’na dair temel itirazları şu şekilde sıraladı:
Talepler ve Öneriler
Şenol, öğretmenlerin temel taleplerini sıralayarak, kanunun bu haliyle kabul edilemez olduğunu ifade etti. Meslek kıdemine dayalı ödeme yapılması gerektiği, Milli Eğitim Akademisi’nin reddedildiği ve öğretmenlerin asli görevlerinin dışında başka işlere zorlanmaması gerektiği dile getirildi.
Hürriyetçi Eğitim Sen temsilcisi, mevcut kanun tasarısının öğretmenlerin haklarını ve taleplerini yok saydığını vurguladı. Şenol, gerçek bir meslek kanununun ILO ve UNESCO’nun 'Öğretmenlerin Statüsü Tavsiyesi' belgesi doğrultusunda hazırlanması gerektiğini belirtti.
Son olarak Şenol, Milli Eğitim Bakanlığı ve siyasi iktidara seslenerek, öğretmenlerin taleplerinin dikkate alınmasını istedi.